Mihau, A6 :-(
wydajność nawiewu na przednią szybę w OII
Zwiń
X
-
wydajność nawiewu na przednią szybę w OII
hej. Przyszła jesień z wraz z nią problem z zaparowanymi szybami po nocnym postoju pod blokiem. W mojej octavii 2 FL mam taki magiczny przycisk uruchamiający intensywny nawiew na przednią szybę (z napisem "MAX") niestety, praktycznie od początku (kupiłem ją jako auto demo) jakoś nie powala skutecznością ten nawiew... Dziś np wilgoć w kabinie zaatakowała dość mocno i odparowanie przedniej szyby trwało jakieś 8 minut! Chciałem się zapytać czy prostu "ten typ tak ma" czy u mnie jest coś nie tak? Filtr kabinowy był (albo powinien być) wymieniany na przeglądzie na początku roku - tak czy siak od początku od kiedy mam to auto jest tak samo (przykładając dłoń do nawiewu pod szybą ledwo czuję słaby powiew powietrza...)
-
-
mati76, wymień filtr kabinowy, bo ASO często go nie zmienia (albo raz na dwa lata). Druga propozycja to wymień opornik dmuchawy (nawet na chwilę) i zobacz czy pomogło"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Biszczu, opornik dmuchawy jest w klimie manualnej, a mati76 ma climatronic
mati76, niestety skuteczność nawiewu na szybę nie jest powalająca, ale jednak coś tam czuć
jak włączasz intensywny nawiew na szybę (MAX) to i tak wiatrak nie chodzi na max i ręcznie możesz zwiększyć nawiew o te dwie czy trzy kreskiMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez El ZygmuntoBiszczu, opornik dmuchawy jest w klimie manualnej, a mati76 ma climatronicops:
ale ta opcja MAX nie jest wcale taka MAX (u mnie w służbowym też nie wieje wcale mocniej od fulla)"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
mati76, niestety skuteczność nawiewu na szybę nie jest powalająca, ale jednak coś tam czuć
jak włączasz intensywny nawiew na szybę (MAX) to i tak wiatrak nie chodzi na max i ręcznie możesz zwiększyć nawiew o te dwie czy trzy kreski[/quote]
zwiększyłem ręcznie na maksa ale wiele to nie dało. Coś tam czuć jak się rękę przyłoży do nawiewu pod szybą ale dużo słabiej wieje niż z kratek dających nawiew na kierowcę np. Jak sobie te kratki ustawię do góry tak by mi wiały na przednią szybę to efekt w tych miejscach jest dużo lepszy niż od nawiewu pod szybą...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mati76zwiększyłem ręcznie na maksa ale wiele to nie dało. Coś tam czuć jak się rękę przyłoży do nawiewu pod szybą ale dużo słabiej wieje niż z kratek dających nawiew na kierowcę np. Jak sobie te kratki ustawię do góry tak by mi wiały na przednią szybę to efekt w tych miejscach jest dużo lepszy niż od nawiewu pod szybą...
sprawdź sam filtr czy nie jest zapchany
i jak chcesz zmaksymalizować nawiew na przednią szybę to niestety musisz pozamykać nawiewy na desce
sprawdzałem w kilku octaviach i golfach V i VI z climatroniciem siłę nadmuchu na przednią szybę i wszędzie nie była ona powalająca - ale coś tam jednak wiało :diabelski_usmiechMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez El Zygmuntosprawdzałem w kilku octaviach i golfach V i VI z climatroniciem siłę nadmuchu na przednią szybę i wszędzie nie była ona powalająca[...]
Komentarz
-
-
Też to mam, ten typ chyba tak już ma. Filtr mam węglowy od wiosny. Chyba go wywalę na papierowy na zimę. Może poprawi wydajność dmuchawki.http://emmu.pl
----------------------------------------------------------
W końcu robi się to, co się lubi.
Komentarz
-
-
Mihau, to też kwestia temp na zewnątrz
Ty miałeś włączoną klimę
a dziś rano w 3city były temp w granicach zera, więc klima się nie włączy
to pewnie też utrudniło odparowanieMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mati76Coś tam czuć jak się rękę przyłoży do nawiewu pod szybą ale dużo słabiej wieje niż z kratek dających nawiew na kierowcę np. Jak sobie te kratki ustawię do góry tak by mi wiały na przednią szybę to efekt w tych miejscach jest dużo lepszy niż od nawiewu pod szybą...
Komentarz
-
-
fan, zaczyna szybciej chodzić - znaczy więcej diod się świeci? Czy tylko dziwek wydaje Ci się wyższy? Bo jeśli ta druga opcja, a raczej na pewno, to jest tak jak z odkurzaczem, jak zakryjesz ssawkę ręką, to zaczyna szybciej chodzić, wyżej wyć.
Chodzi dokładnie o to, że na wstecznym włącza się zamknięty obieg powietrza, żeby nie zasysać spalin do środka i dlatego dmuchawa zaczyna trochę szybciej pracować. I w sumie jest to jedyny sposób na poznanie, że obieg wewnętrzny się włącza, bo np. w Lexusie mojego taty jak się włącza to zapala się też led na szafie i wszystko jasne, dlatego w Octavii nie wiem kiedy i czy w ogóle działa automatyczny obieg zamknięty.
Komentarz
-
-
Przy biegu wstecznym nadmuch jest skierowany na przednią szybę, stąd zmiana dzwięku.
Jeśli przy opcji odparowania przedniej szyby dzieje się to po 8 minutach to jest to usterka a nie "ten typ tak ma". Zawsze z tego korzystam i trwa to chwilę. Zapchany filtr spowoduje zaparowanie całego samochodu. Lepiej sprawdzić klimatyzację nawet w niskich temperaturach ma swoje zadanie.
Komentarz
-
-
Mihau, zgodnie z instrukcją 2 albo 3 stopnie
kiedyś w audi wyłączała mi się poniżej 7 więc i tak jest postęp :szeroki_usmiechMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
Komentarz